סוליטר ברשת
עזרה
ניקוד
חדש
תפריט
אפשרויות
משחק חדש
האתגרים היומיים
אפשרויות
סטטיסטיקה
שתף משחק
חוקי המשחק

דף הבית
ספיידס סיבוב: 0
שתף משחק

ספיידס

סוג משחק: משחק קלפים
|
מספר שחקנים:4

איך לשחק ספיידס?

ספיידס הוא משחק מסוג "לקיחה" (trick-taking) לארבעה אנשים.
השחקנים מחולקים לשתי קבוצות. השותף של כל שחקן הוא השחקן שיושב ממולו. הצב (את\ה) והדולפין (שחקן ממוחשב) מהווים קבוצה אחת. הקבוצה השנייה מורכבת מהברבור והאיגואנה (שני השחקנים הממוחשבים האחרים).


הקלף הגבוה ביותר הוא אס והקלף הנמוך ביותר הוא 2. עלה היא תמיד סדרת השליט. זה אומר שכל קלף עלה מנצח כל קלף שהוא לא עלה.


ספיידס מורכב מכמה סיבובים. כל סיבוב בנוי משני שלבים - הכרזות והמשחק עצמו. שלב המשחק של כל סיבוב מורכב מ-13 תורות.
השחקן הראשון נבחר באקראי.

הכרזות

אחרי שהקלפים חולקו, כל שחקן מסתכל על הקלפים שלו ומכריז את מספר התורות שבהם הוא חושב שינצח. השחקן שמכריז ראשון בסיבוב הראשון נבחר באקראי. בסיבובים הבאים מי שיכריז ראשון יהיה השחקן הבא עם כיוון השעון. ברגע ששחקן הכריז הוא לא יכול לשנות את ההכרזה.


המטרה של המשחק היא לנצח כקבוצה במספר תורות השווה או גדול ממספר ההכרזות של חברי הקבוצה. לדוגמה: אם שחקן א' הכריז 2 ושחקן ב' הכריז 6 על הקבוצה לנצח לפחות 8 תורות.


"הכרזת אפס": שחקן שמכריז אפס מודיע שהוא לא ינצח אף לא בתור אחד במהלך הסיבוב. יש בונוס להכרזת אפס מוצלחת וקנס על הכרזת אפס שנכשלה. הקבוצה עדיין צריכה לנצח במספר התורות שעליהם הכריז השותף של מכריז האפס. אם מכריז האפס מנצח אפילו בתור אחד, הכרזת האפס נכשלה.

המשחק

אחרי ההכרזות הסיבוב מתחיל. יש 13 תורות בכל סיבוב. השחקן שהכריז ראשון מתחיל, בתור הראשון בסיבוב ניתן להוביל עם כל קלף שאינו עלה. כל שחקן בתורו (לפי כיוון השעון) חייב לשחק קלף מאותה הסדרה אם יש לו כאלה. אם לשחקן אין קלפים מאותה סדרה הוא רשאי לשחק קלף מכל סדרה לרבות עלה.


שחקן יכול לשחק עלה כקלף מוביל (הקלף הראשון של התור) רק לאחר ששחקן כלשהו שיחק עלה משום שלא היה לו קלף מהסדרה המובילה בתור.


אם במהלך התור שוחקו קלפי עלה, השחקן ששיחק את קלף העלה הגבוה ביותר הוא המנצח של התור. אם במהלך התור לא שוחקו קלפי עלה, השחקן ששיחק את הקלף הגבוה ביותר מהסדרה של הקלף הראשון של התור מנצח. שחקן שניצח תור יוביל את התור הבא.

ניקוד

  • קבוצה שניצחה במספר תורות שהוא לפחות מספר ההכרזות המשותף של החברים בה, מקבלת ניקוד השווה ל-10 כפול מספר ההכרזות המשותף.
  • כל תור שקבוצה ניצחה בו מעבר להכרזה שלהם נקרא משקולת ומזכה בנקודה אחת. כל פעם שקבוצה אוספת 10 או יותר משקולות היא מקבלת קנס של 100 נקודות וכל משקולת מעל 10 מועברת לסבב 10 המשקולות הבא.
  • קבוצה שלא ניצחה במספר תורות שהוא לפחות מספר ההכרזות המשותף של השחקנים שלה מקבלת קנס השווה ל-10 כפול מספר ההכרזות המשותף.
  • הכרזת אפס מוצלחת מזכה את הקבוצה ב-100 נקודות והכרזת אפס שנכשלה מורידה 100 נקודות מניקוד הקבוצה. כל זאת בנוסף לנקודות שמקבלת או מפסידה הקבוצה עבור התורות שעליהם הכריז השותף של מכריז האפס.
  • בגרסת המשחק שלנו, אם הכרזת אפס נכשלה, התורות שבהם ניצח מכריז האפס נספרים להשגת הכרזת השותף שלו. כל תור שבו הקבוצה מנצחת מעבר להכרזה נחשב למשקולת כרגיל.
  • מקרה שבו קבוצה מנצחת בכל 13 התורות של הסיבוב נקרא "בוסטון".
  • הקבוצה עם מספר הנקודות הגבוה יותר מעל 500 מנצחת את המשחק.

טיפים למתקדמים

  • אסטרטגיית ההכרזות הטובה ביותר למתחילים היא להכריז 1 על כל אס של סדרה שהיא לא עלה ועל כל קלף עלה גבוה (אס, מלך, מלכה, נסיך ו-10). מלך של סדרה שהיא לא עלה יכול לנצח גם הוא תור, בתנאי שלא משחקים אותו בסיבוב בו שוחק האס של הסדרה.
  • אם אחד משחקני הקבוצה הכריז אפס, העדיפות הראשונה של הקבוצה צריכה להיות ההגנה על הכרזת האפס - בגלל הסיכון לקבלת הקנס אם היא נכשלת.
  • אם השותף הכריז אפס יכול להיות שיהיה צורך להקריב קלפים שהיו יכולים לנצח תורות על מנת להגן על הכרזת האפס. לכן כדאי להכריז קצת פחות מבד"כ.
  • אין הגיון בהכרזת אפס אם בידך קלפים מנצחים וודאיים - למשל אס עלה.
  • לא כדאי להכריז אפס אם השותף כבר הכריז אפס. יהיה מאוד קשה לקבוצה להמנע מלנצח בכל התורות.
  • למנוע מהיריבים להגיע למספר ההכרזות שלהם יכול להיות שווה לקיחת משקולת או שתיים.
  • אם יריב הכריז אפס הוא ינסה להמנע מלנצח תורות בכל מחיר. זה יכול לאפשר לך לנצח תורות עם קלפים שלא אמורים לנצח בד"כ. לכן כדאי להכריז קצת יותר מבד"כ.

רמות קושי

  • השותף שלך תמיד משתמש באסטרטגיות המתקדמות ביותר. רמת הקושי משפיעה רק על היריבים.
  • קל: היריבים ישתמשו באסטרטגיית הכרזות של מתחילים - 1 לכל אס או מלך מסדרות שהן לא עלה ו-1 עבור כל קלף עלה גבוה (אס-עשר).
  • בינוני: היריבים ישתמשו באסטרטגיית הכרזות קצת יותר מתקדמת - יספרו אפשרויות נוספות לניצחון או הפסד תורות וגם יתחשבו ויסיקו מסקנות מהכרזות של השחקנים האחרים.
  • קשה: היריבים יזכרו את הקלפים ששוחקו ע"י כל שחקן וישתמשו בהם כדי לנחש איזה קלפים נשארו לכל שחקן. במהלך הזמן נשפר את הרמה הזאת ונוסיף לה אסטרטגיות חדשות.
סוליטר ברשת
   
© 2017-2022 סוליטר ברשת, כל הזכויות שמורות
   טוען קלפים...
האם לחזור לדף הבית?
משחק חדש
סוליטר
עכביש
משחקי קלפים
פריסל
יוקון
40 גנבים
פירמידה
גולף
הפסקת קפה
הרשמה לסוליטר ברשת
כבר נרשמת? היכנס כאן
מתחברים לסוליטר!
 שכחת את שם המשתמש או את הסיסמה?
ברוך הבא לסוליטר ברשת!

הסטטיסטיקות שלי

המייל היומי
שינוי סיסמה

התנתק

סוליטר, בכל מכשיר!
הורד את האפליקציה החדשה שלנו!
לחץ על הכפתורים או סרוק באמצעות הטלפון [ ? ]עבור אייפון - פתח את הטלפון, עבור למצב מצלמה והחזק את הטלפון כך שיצלם את הקוד. עבור אנדרואיד - אם אין לך קורא QR, גלוש אל האתר מהדפדפן הסלולארי ולחץ על הקישור.
אפליקצית סוליטר בחנות של אפל
 
אפליקצית סוליטר בחנות גוגל פלי