וויסט הוא משחק מסוג לקיחה (trick-taking). במשחק הוויסט שלנו יש ארבעה שחקנים שמחולקים לשתי קבוצות, כאשר השותף של כל שחקן יושב ממולו. את\ה הצב והדולפין (שחקן ממוחשב) הוא השותף שלך. שני השחקנים האחרים (הברבור והאיגואנה) הם שחקנים ממוחשבים והם היריבים שלכם.
משחק הוויסט מורכב מכמה סיבובים. כל סיבוב מכיל 13 תורות (tricks). מטרת המשחק היא לנצח בכמה שיותר תורות. הקלף הגבוה ביותר הוא אס והקלף הנמוך ביותר הוא 2.
בתחילתו של כל סיבוב נבחרת סדרה אחת להיות סדרת השליט. סדרת השליט הנבחרת תופיע על הלוח. קלף מסדרת השליט תמיד מנצח כל קלף מסדרה אחרת. לדוגמה: אם סדרת השליט היא לב, 2 לב מנצח את אס עלה.
בכל סיבוב חמישי אין קלף שליט.
השחקן שיתחיל את התור הראשון בסיבוב הראשון נבחר באקראי. בסיבובים הבאים השחקן שיתחיל את התור הראשון יהיה השחקן הבא עם כיוון השעון. בכל תור, השחקן המוביל משחק קלף שיהיה הקלף המוביל של התור. כל השחקנים לפי הסדר חייבים לשחק קלף מאותה סדרה של הקלף המוביל אם יש להם כזה. אם אין לשחקן קלף מהסדרה המובילה של התור, הוא רשאי לשחק קלף מסדרה אחרת לרבות סדרת השליט.
אם במהלך התור שוחקו קלפים מסדרת השליט, השחקן ששיחק את קלף השליט הגבוה ביותר הוא המנצח של התור. אם במהלך התור לא שוחקו קלפים מסדרת השליט, השחקן ששיחק את הקלף הגבוה ביותר מהסדרה של הקלף המוביל של התור הוא המנצח של התור. המנצח של התור מוביל את התור הבא.
כדי לנצח בסיבוב קבוצה צריכה לנצח ביותר מ-6 תורות. כל תור שבו הקבוצה ניצחה מעבר ל-6 תורות מזכה את הקבוצה בנקודה. הקבוצה היריבה לא מקבלת ולא מפסידה נקודות.
לדוגמה אם קבוצה א' ניצחה ב-9 תורות וקבוצה ב' ניצחה ב-4 תורות בסיבוב כלשהו - קבוצה א' תקבל 9-6=3 נקודות על הסיבוב וקבוצה ב' תקבל 0 נקודות.
הקבוצה הראשונה שמשיגה 7 נקודות מנצחת את המשחק.